تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - نعمت چیست ؟
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

نعمت چیست ؟

بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و توکّلت علی الله واعتصمت بحبل الله

نعمت

نعمت چیست؟ كجاست؟ آیا در معرض نعمات قرار داریم یا باید به نعمات برسیم؟ چگونه می توانیم از آنها بهره ببریم ؟ و چگونه می توانیم بهره برسانیم؟

مطابق آیه 29سوره بقره خداوند از هزاران سال پیش یعنی از همان ابتدای سیر برنامه های مُلك الهی، ارزاق و مایحتاج بشر را فراهم نمود و آنها را در مكان و موقعیتی به نام زمین قرار داد.و انسان را در این موقعیت ساكن نمود. خداوند زمین را اینگونه مهد انسان قرار داد یعنی مكان مناسبی برای رشد و حركت. اما این نعمات و ارزاق كجاست؟ جای خاصی دارد؟ خداوند در این آیه می فرماید:«هُوَ الَّذی خَلَقَ لَکُمْ ما فِی اْلأَرْضِ جَمیعًا» و در آیه دیگر می فرماید:«ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ» (سور تكاثر آیه 8). یعنی خداوند از این نعمات و سیر نعیم شدن آنها از انسان سوال می نماید. آیا انسان عذری دارد؟!

یك قانون مهم عوالمی و نشئاتی و حلقه گمشده نظام عالم ونظام بشر این است كه تمام مقولات عوالمی و نشئاتی ، تمام مفاهیم و اشیاء و صفات ، زمانی كه می خواهند به عمق عالم بیایند در قالب احسن به نام بشر به عمق می آیند. در ماجرای آیه 29 سوره بقره هم همین قانون مطرح است. یعنی خداوند تمام این ارزاق را در قالب بشری به عمق آورده است . اما این بشر كیست؟ خداوند دارد در آیات بعدی این بشر را و راه بهره بردن از این نعمات را معرفی می كند. این بشر همان مظلومی است كه ملائك هم بسیار نسبت به آن بی توجه بودند چه رسد به انسان ها. این بشر مولایمان آدم(ع) هستند. خداوند نعمات آیه 29 سوره بقره را در قالب آدم(ع) به عمق آورد و در عمق در معرض همگان قرار داد. بنابراین وجود آدم(ع) نعمت است و تمام این نعمات و صفات از درون وجود آدم(ع) می جوشد. ایشان جلوه ای از این نعمات را به صورت یك بهشت نمود دادند.

انسان ها چگونه می توانند از بهشت آدم(ع) بهره ببرند؟ این بهشت همان گونه كه از اسمش پیداست بهشت آدم(ع) است و فقط و فقط بنی آدم یعنی بشرهایی از نسل آدم(ع) می توانند از آن بهره ببرند. یعنی درست است كه این بهشت در معرض همگان قرار دارد اما فقط و فقط بشرها، یعنی آن كسانی كه وجودشان را به آدم(ع) سپرده اند و متصل به آدم(ع) شده اند و از جنس آدم(ع) شده اند می توانند از آن بهره ببرند. این بهشت در وجود آدم(ع) است و از دورن وجود ایشان می جوشد. برای ورود به این بهشت باید به وجود آدم(ع) راه یافت و از كوثر وجود ایشان بهره برد و به وجود آدم(ع) جز آدم راهی ندارد.

اما سوالی مطرح می شود كه بهشت آدم(ع) كه زایل شد!! چگونه می توان از آن بهره برد؟ چه كسی گفته است كه بهشت آدم(ع) زایل شد و از بین رفته است؟ بهشت آدم(ع) به شدت قائم به آدم(ع) است . آدم(ع) بوده اند و هستند. و همه انسان ها در حریم وجود ایشان زندگی می كنند. اینكه می گوییم بهشت آدم(ع) زایل شد این به چه معناست؟ آیا یعنی این بهشت از بین رفت؟ یعنی از دسترس خارج شد؟از كجا این موضوع را مطرح می كنیم؟ طبق كدام آیه؟زایل شدن بهشت آدم(ع) به معنای تغییر جنسیت و ارتقاء است. بهشت آدم(ع) ارتقاء پیدا كردو به گونه ای دیگر به بنی آدم عطا شد و آن نماز است!!!نماز یك مقوله عظیم است. نماز از درون وجود آدم(ع) می جوشد و در درون وجود آدم(ع) اقامه می گردد. نماز مقوله ای است در درون وجود مولایمان آدم(ع) و كلاً انبیاء و رسل(ع) است. نماز آن فضای بهشت گونه ای است كه ما در وجود آدم(ع) طی می كنیم برای رسیدن به اصل وجود. این مقوله در قیامت به صورت صراط المستقیم نمود می یابد. آن كسی كه نماز را صرفا در مواقعی خاص ببیند اصلا نماز را نفهمیده است و از آن بسیار بی بهره است. همان گونه كه ما از نمازمان بهره نمی بیریم. یعنی از وجود مولایمان آدم(ع) بسیار بی بهره ایم. آدم(ع)، همان آقا امیرالمومنین(ع) هستند. آقا امیرالمومنین(ع)، در حد ظرفیت عالم در قالب آدم(ع) در عالم ظهور كردند.راه بهره بردن از بهشت آدم(ع) آن چیزی است كه در قرآن با واژه «عصمت» مطرح می شود. عصمت یعنی از جنس عاصم شدن. عصمت به آدم(ع)، یعنی از جنس آدم(ع) شدن.یعنی تمام صفات آدم(ع) ، تمام وجوه آدم(ع) در درون تو جاری باشد. یعنی مولایمان آدم(ع) بفرمایند هر كس می خواهد فلان شخص را نگاه كند به من نگاه كند كه من همان شخص هستم. اگر مولایمان آدم(ع) بر كسی منت بگذارند و در فضایی آكنده از رحمت بر عصمت را جاری كنند آن شخص بهشت آدم(ع) را در وجود خودش می یابد اصلا این بهشت از درون وجودش می جوشد و فضای پیرامونش را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد. چنین شخصی اقامه صلاه را می فهمد. اینجاست كه مقوله صالحیت معنا می یابد. اینجاست كه یقین نسبت به آدم(ع) و نسبت به بهشت ایشان را مطرح می گردد. بنابراین راه بهره بردن از تمام نعمات بهشت آدم(ع) عصمت و یقین است.

ای شیعه تو به تمام بهشت آدم(ع) یكجا نیازمندی و به شدت هم نیاز داری حتی به آن درخت ممنوعه. و راهش تنها اوج توجه به صاحب این بهشت است. هر جا كه آدم(ع) باشد آنجا بهشت است. هرجا كه رسولان(ع) هستند آنجا بهشت است. رسولان (ع) بهشت شیعیان هستند. عیسی(ع) بهشت شیعه است، بهشت ظهور است.

مولای من ، پدر من یا آدم(ع) شما آن نعمتی هستید كه خداوند به بشر عطا كرد و انسان انسان شد چرا كه تو را یعنی صاحب خانه را ، همه چیزش را فراموش كرد. شما كوثرید! شما نماز اقامه شده اید! شما بهشت ظهورید! ملك كبیرید! حیات عالمید! ظهور خدایی خدا هستید! اما من دنبال نعمات و بهره بردن از نعمات در كجا هستم؟ «فَأَیْنَ تَذْهَبُونَ *إِنْ هُوَ إِلاّ ذِکْرٌ لِلْعالَمینَ»(سوره تكویر آیه 26و28)

و صلی الله علی سیدنا محمد و آل محمد و عجل فرجهم