تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت اول
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت اول

سالگرد شهادت حضرت زهرا(س) نزدیک است. این ضایعه بزرگ را ابتدا به محضر امام زمان(عج)، و سپس به شیعیان ایشان و بعد به محضر محبان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

سیره فاطمه زهرا (س) همیشه اینطور بوده است که در ایام مصیبت های وارده بر خود ایشان و یا بر منسوبین به ایشان- به قدری به عزاداران محبت عطا می‌کنند،به قدری با عطاهایشان فطرت عزادارانشان را شاد می‌کنند که عزاداران دیگر متوجه عزا نشوند و عزا را فراموش کنند. لذا اگر در این اوقات، حال عزا داشتید قدر بدانید و اگر شاد بودید، به خاطر نعمات الهی بیشتر قدر بدانید که عزا، "به خاطر" فاطمه است و عطا" از" فاطمه(س).

امشب با توکل به خدا می‌خواهیم دست نوشته را رنگ و بوی فاطمه(س) بدهیم. در سوره حدید آیات اول تا سوم که نگاه می‌کنیم خداوند می‌فرماید:

سَبَّحَ لِلّهِ ما فِی السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ2* لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ یُحْیی وَ یُمیتُ وَ هُوَ عَلی کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ3* هُوَ اْلأَوَّلُ وَ اْلآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ وَ هُوَ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیمٌ4.

در آسمانها و زمین که نظاره کنید اینطور می‌یابید که تمامی‌ اهالی آسمانها و زمین مشغول تسبیح الله هستند خداوند مَلِک آسمانها و زمین است. خداوند هم در "ظاهر" مَلِک آسمانها و زمین است و هم در "باطن". از این سه آیه، فقط همین موضوع ظاهر و باطن را مطرح کنیم و گرنه موضوعات دیگری هم در این آیات است. از منظر مُلک که به این آیات نگاه کنیم ، این مقولات را می‌یابیم که ابتدا الله جلوه نمائی می‌کند. بیشتر از هر چیز "الله" جلوه گر است."الله" در محدوده آسمانها و زمین مَلِک است و این مُلک را به دو گونه اعمال می‌کند. "مُلک در ظاهر"و" "مُلک در باطن". مَلِک ظاهر،الله است. مَلِک باطن هم الله است.

خداوند اللّهیتش را از طریق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اعمال می‌کند. و اگر در این آیات، صحبت از این بود که"الله" مُلکی را بپا می‌کند پس نتیجه می‌گیریم این مُلک را هم از طریق اهل بیت عصمت و طهارت(ع)بپا می‌کند و از طریق ایشان اعمال می‌کند و اگر گفته شد هُوَ اْلأَوَّلُ وَ اْلآخِرُ وَ الظّاهِرُ وَ الْباطِنُ در اینجا ماجرا به چه صورت می‌شود؟

پاسخ به این صورت است که مُلک ظاهری و مُلک باطنی، در بین اهل بیت(ع) تقسیم شده است. مُلک ظاهری را سیزده معصوم (ع) انجام می‌دهند. یعنی سیّد ما رسول الله محمد مصطفی(ص)، سپس امام امیر المومنین علی بن ابیطالب(ع) و بعد به ترتیب امام مجتبی(ع)، امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع)،امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسگری(ع) و مهدی آل محمد(عج) و علیه السلام. این سیزده بزرگوار از جانب الله مجرای اللهیت الله هستند و مُلک ظاهری را اعمال می‌کنند. به عبارت دیگر تمام اهل بیت(ع) مجرای اللهیت الله هستند اما در مقوله مُلک این سیزده معصوم(ع) که نامشان ذکر شد مجرای مُلک ظاهریِ الله هستند. و فقط یکی از معصومین یعنی حضرت زهرا(س) مجرای ملک باطن الله است.