تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت سوم
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت سوم

این را ببریم به گذشته، در زمان امیر المومنین(ع)، بعد از ماجرای سقیفه، ایشان 25 سال خانه نشین شدند و بعد از 25 سال، حکومت ظاهری را بدست گرفتند. آن 25 سال خانه نشینی یعنی در خفا بودن. در "خفا بودن" یعنی چه؟ یعنی جلوه فاطمیِ امیر المومنین(ع). یعنی "رفتار فاطمیِ امیرالمومنین". یعنی در آن 25 سال مولی امیر المومنین(ع) رفتار فاطمی داشتند. فاطمه(س) جسم مبارکشان شهید شده بود ولی 25 سال از طریق وجود مبارک امیر المومنین(ع) جلوه گر بودند.

در عوالم عمق، نظام مُلک اینطور است. هر "روز" را به یکی از 13 معصوم نسبت بدهیم هر "شبی" را به حضرت زهرا(س). هر باطنی را به حضرت زهرا(س) نسبت بدهیم و هر ظاهری را به سیزده معصوم دیگر(ع). اگر از این جنبه نگاه کنیم، ماجرا خیلی زیباست. ما الان در حیطة مُلکِ باطنیِ الله که از طریق حضرت زهرا اعمال می‌شود، قرار داریم. الان اگر ‌بخواهیم دعا کنیم، باید از ایشان بخواهیم. شخصی می‌گفت که: به مدینه مشرف شده بودیم رفتم داخل مسجد النبی(ص) یک نگاه کردم، دیدم همه جا خالی است. انگار کویر مطلق است. هیچ جنبنده ای وجود ندارد. فقط حوالی قبور مطهر اهل بیت(ع) دو سه تا قبر دیده می‌شد. و بین "منبر و قبر رسول الله(ص)" از یک مکانی نور فوران می‌کرد، مثل انفجار خمپاره، وقتی خمپاره منفجر می‌شود اشیای منفجر شده بصورت یک قیف به همه طرف پرتاب می‌شوند. آنجا هم نور به همه طرف فوران می‌کرد. به آن نور نگاه کردیم، کاملاً مشخص بود که آن نور چیست. لذا ما هم به آنجا رفتیم و اصلاً با آنجا کار داشتیم و با جای دیگر کاری نداشتیم. چرا؟ چون ما در شب داریم زندگی می‌کنیم و ایشان شبِ دنیا را تغذیه می‌کنند. لذا ایشان باید نور افشانی کنند، نه اینکه بگوییم حضرت رسول الله(ص) از ایشان افضل و اشرف است، پس باید حضرت رسول الله(ص) نور افشانی کنند! در نظام الهی هر چیزی حساب و کتاب دارد. زمان ، زمان جلوه سید ما رسول الله(ص) نیست. حتی در هزار و چهارصد سال پیش ایشان جلوة بزرگی نکردند. یک پرتوی کوچک نور فرستادند. جلوه بیشترشان را در زمانی که رجعت می‌کنند در ملک عظیم ببینیم.

سید ما رسول الله(ص) آنجا یعنی در آینده جلوه دارند، در گذشته جلوة زیادی نداشتند. از این جنبه نگاه کنیم، فاطریت آسمانها و زمین یعنی اداره ملکوتی آسمانها و زمین، چون نسبت به آسمانها و زمین حالت باطن دارد پس به واسطه حضرت زهرا(س) انجام می‌شود. خب، اکنون سراغ شب قدربیاییم. لیله القدر سالن خصوصی دو پادشاه باطن و ظاهر إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ(وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَةُ الْقَدْرِ کل آسمانها و زمین حیطه پادشاهی سیزده معصوم دیگر(ع) است ولی چون برای دنیا باید تصمیم گیری شود و مقوله شب مطرح است لذا در آن قسمت از برزخ یعنی در لیله القدر، حضرت زهرا(ٍس) باید بیشتر پرتو افشانی کنند. لذا اگر شما در احادیث می‌خوانید که "لیلةالقدر حضرت زهرا(س) است"، توضیحش این است. در درون فضای آسمانها و زمین در درون مُلْکُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ آن قسمتی که برای دنیا می‌خواهد تصمیم گیری شود - به لحاظ شب بودن- حضرت زهرا(س) آنجا را آراسته می‌کنند. ایشان آنجا را آماده می‌کنند و سپس فرزندشان امام زمان(عج) را به آنجا دعوت می‌کنند ومی‌فرمایند: "مهدی جان! ای کسی که مجرای مُلْکُ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضِ هستی! ای کسی که مجرای ملک الله در محدوده آسمانها و زمین هستی، در لیلةالقدر بیا، در این قسمت از حیطه ملک که من برایت آماده کرده‌ام بیا". امام زمان(عج) آنجا تشریف می‌برند. در آنجا چه واقع می‌شود؟ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ. ملائک از اطراف و اکناف آسمانها وزمین در آنجا جمع می‌شوند. درست است که بر کل دنیا احاطه دارد و از لحاظ زمانی یکسال دنیا را پر می‌کند، ولی از جنبه برزخی اینطور نیست. از جنبه برزخی انسان، هم می‌تواند در شب قدر برود و هم می‌تواند اوقات دیگر در جای دیگر باشد. قسمتی یعنی لیلة القدر از زمانهای برزخ را به خودش اختصاص می‌دهد، قسمتی از ماجراهای برزخ را به خودش اختصاص می‌دهد. در لیلةالقدر ملائک جمع می‌شوند و در فضایی که مملو از ملائک است و خداوند آن فضا را با ملائک آذین کرده، ناگهان حضرت زهرا(س) تشریف می‌آورند ، فاطِرُ السَّمواتِ وَ اْلأَرْضِ برنامه ملک خداوندی را از ملکوت به برزخ می‌آورند و تحویل امام زمان می‌دهند. تمام امور از بالا به سمت پایین می‌آید. ما می‌گوییم که امور نازل می‌شود یعنی از عوالم بالاتر به عوالم پایین تر آورده می‌شود. در اینجا این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی امور را از ملکوت به آسمانهای برزخی می‌آورد؟