تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت چهارم
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

از فاطمه ( س ) با فاطمه ( س ) برای مهدی فاطمه ( س ) / قسمت چهارم

مَلِک ملکوت، "وجه ملکوتی امور" را به برزخ نازل می‌کند، یعنی از جنس برزخ می‌کند و در آسمانهای برزخی می‌آورد و تحویل مَلِک آسمانها و زمین می‌دهد. مَلِک ملکوت در اصل خداست، مَلِک آسمانها و زمین هم در اصل خدا است. ولی عرض کردیم که خداوند اینطور خواسته که کارهایش را از "مجرای وجود اهل بیت(ع)" جریان دهد. چه جور برای شما منطقی است که بگوئیم مسئول سد، آب پشت سد را از طریق شبکه لوله ها و به خصوص از طریق لوله های اصلی به شهر بفرستد.

وقتی بگوییم: "اللهیت الله از مجرای اهل بیت(ع)" منظور این است. لذا حضرت زهرا(س) امور را پایین می‌آورند و تحویل امام زمان می‌دهند. چقدر زیبا! چه مراسم زیبایی! دو پادشاه در کنار یکدیگر، یکی مادر و دیگری فرزند. مادر پادشاه ملکوت، فرزند پادشاه آسمانها و زمین. مادر فاطِرُ السَّمواتِ وَ اْلأَرْضِ، فرزند مَلِک السماوات و الارض، مهدی آسمانها و زمین. مادر فاطمه است و فاطِرُ السَّمواتِ وَ اْلأَرْضِ، در شب قدر برفرزندش نازل می‌شود و امور را با خودش می‌آورد. قبل از اینکه ایشان امور را بر امام زمان نازل کنند، قبل از اینکه بر امام زمان نازل شوند و امور را بر امام زمان نازل کنند، هنوز امور وجه ملکوتی دارد و در دست مَلِک ملکوتی یعنی در دست مهربانتر از مادر یعنی در دست فاطمه زهرا(س) است، لذا امور به اصلاح نزدیک‌تر است چون مَلِک، مهربان‌تر از مادر است. امور به اصلاح نزدیک تر است، به تغییر نزدیک تر است، به تقویت نزدیک تر است، به محو نزدیک تر است. خیرات باید تقویت شوند و منفیات باید از امور ما محو شوند، زیرا در این صورت به نفع ما است. حضرت زهرا(س) وجه ملکوتی امور را در شب دفنشان، رقم می‌زنند و در لیلةالقدر که

 

معمولاً به یکی از شبهای ماه مبارک رمضان نزدیک تر است، در آن شب به امام زمان(عج) عرضه می‌کنند. اگر شما بتوانید این مراسم را تجسم کنید می‌بینید که خیلی زیباست، با این توصیفی که امشب شد لیلةالقدر قیمت دارد. وگرنه اگر لیلةالقدر مقر حکومتی امام زمان باشد امام زمان که در تمام آسمانها و زمین مشغول حکومت هستند و مقر حکومتی ایشان در حیطه آسمانها وزمین فقط لیلةالقدر نیست. بلکه باید گفت: لیلةالقدر یک سالن خصوصی است که دو پادشاه با هم ملاقات می‌کنند. پادشاهی بر پادشاهی دیگر نازل می‌شود. الله اکبر از این ماجرا. عیسی(ع) مجرای ملک الهی: تا اینجا ما مقوله مُلک را عرض کردیم که از مجرای اهل بیت(ع) جاری می‌شود. اکنون می‌خواهیم کلام را جلوتر بیاوریم. اهل بیت(ع) نسبت به الله به منزله شاه لوله هایی هستند که از یک سد منشعب می‌شوند. داخل شهر این شاه لوله ها آب را مستقیماً به دست مردم نمی‌رسانند به لوله های فرعی تر تقسیم می‌شوند و آن لوله های فرعی به لوله های فرعی تر همینطورمی‌آید تا به لوله های 2 و3 اینچی داخل خانه ها می‌رسد. به جز الله، هر تعداد نفرات دیگر در سر راه اعمال اللهیت الله باشند تمامشان مجرا هستند. ای انسان! شما هم سعی کن مجرا شوی. یک لوله باز باشی، نه یک لوله جرم گرفته. یک مجرای باز باشی تا نور از طریق شما انتقال پیدا کند. تا اللهیت الله و وجوه اللهیت الله مثل مُلک خداوندی از طریق شما اعمال شود. یک مجرای جرم گرفته نباشیم که حتی خودمان هم منفعت نبریم، چه برسد به اینکه بخواهیم به‌دیگران‌ منفعت برسانیم. من و شما وقتی دعا می‌کنیم چند مورد از دعاهایمان مستجاب می‌شود؟ بنده عرض می‌کنم: اگر شما دعا کنید بلافاصله آن دعای شما مستجاب می‌شود. شما در عمق دنیا دعا می‌کنی، بلافاصله دعا بالا می‌رود و به فضای ولایت که درون زمین ملکوت است می‌رسد و بلافاصله ولایت عکس العمل نشان می‌دهد، یعنی استجابت دعا از جانب الله به وسیله ولایت صورت می‌گیرد زمانی که ولایت می‌خواهد پایین بیاید با موانع و جِرمهایی که خودمان در عوالم قرار داده‌ایم مواجه می‌شود. دعا با مانع مواجه نمی‌شود ولی استجاب دعا با مانع مواجه می‌شود. دعا با مانع مواجه نمی‌شود و بلافاصله بالا می‌رود و خداوند مستجاب می‌کند. چرا می‌گوییم با مانع مواجه نمی‌شود چون بلافاصله خداوند می‌فرماید: اَسْتَجِبْ لَکُمْ. پس از جانب خدا هیچ مانعی بین ما نیست و بلافاصله دعای ما را متوجه می‌شود و به ولایت امر کرده که عکس العمل نشان بده و مستجاب کن. ولی این استجابت به ما نمی‌رسد، زیرا ما سرراه استجابت دعای خودمان مانع درست کرده ایم چرا؟ این چه نوع زندگی است؟ این چه نوع صفاتی است؟ این چه نوع دینی است؟ دین یعنی بهترین رفتار در قبال مَلِک عالم. دین یعنی اینکه انسان خودش را در چهارچوب مُلک عالم تطبیق دهد و در آن راستا زندگی کند و در آن راستا حرکت کند. ما چطور دینداری هستیم که حتی از استجابت دعا بهره نمی‌بریم. یعنی ما هنوز خودمان را جمع و جور و مرتب نکرده‌ایم. ما هنوز وجودمان و صفاتمان را اصلاح نکرده‌ایم. ما از دین حرفی شنیده‌ایم ولی بهره‌ای نبرده‌ایم. اگر بهره برده بودیم باید معجزه می‌داشتیم اگربهره برده بودیم باید مُسْتَجابُ‌الدَّعْوَة باشیم. اگر بهره برده بودیم باید عالِم می‌بودیم. باید آسمانها و زمین در پیش روی ما عیان می‌شد. پس ما یک اشکالی در کارمان است. خب کلام را ادامه دهیم. بعد از اهل بیت(ع) این مجرائیت باید ادامه پیدا کند، منتهی در محدوده‌های کوچکتر. با این توضیح که: حضرت زهرا(س) کل فضای ملکوت را مُلک داری می‌کنند. در کل فضای ملکوت مجرای مُلک داری الله هستند، مجرای فاطریت الله هستند، در کل ملکوت مجرای فاطِرُ السَّمواتِ وَ اْلأَرْضِ هستند، ولی کسان دیگری هم باید باشند که در محدوده‌های کوچکتر و به واسطه فاطمه زهرا(س) مجرای فاطِرُ السَّمواتِ وَ اْلأَرْضِ باشند. یکی باید باشد که به واسطه فاطمه زهرا(س)، "فاطر السماء السادسه" باشد. یکی دیگر باید باشد که "فاطر السماء الخامسه" باشد. یکی فاطر آسمان هفتم یکی فاطر آسمان ششم یکی فاطر آسمان پنجم، همین طور بالاخره یکی باید باشد که به واسطه حضرت زهرا(س) فاطر زمین باشد. یعنی افسار ملکوتی زمین را در دست داشته باشد و اداره کند. به عبارت دیگر خود الله که در عمق ظاهر نمی‌شود بلکه به واسطه افراد در عمق ظاهر می‌شود. ابتدا به واسطه اهل بیت(ع)، سپس به واسطه بهترین خوبان، همانطور می‌آید تا مراحل پایین تر. چه کسی از روح بیشترین بهره را دارد، از آن روحی که خداوند می‌فرماید تَنَزَّلُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ.