تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - معرفت امام زمان ( عج ) قسمت ششم
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفت امام زمان ( عج ) قسمت ششم

خب، اکنون اجازه دهید که با این معنی از معرفت، به سراغ حدیث ابتدای دست نوشته برویم و آن را معنا کنیم. در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتتا جاهلیا کسی که بمیرد و نسبت به امام زمانش معرفت نداشته باشد، به مرگ جاهلی مرده است. با این میزان از معنایی که یاد گرفته‌ایم، معنای این حدیث به این صورت می‌شود: یعنی کسی که بمیرد و "نسبت به امام زمانش علم نداشته باشد و علاوه بر آن، راههای رسیدن به امام زمان را نداند و عملا به جستجوی امام زمان برنخواسته باشد تا به امام زمان وصل شود"، به مرگ جاهلی مرده است.
 

با خود می‌گوئیم: "خب، تازه این حدیث دارد قیمت پیدا می‌کند". اکنون با این میزان از معنا بیاییم و آن حدیث مربوط به حضرت زهرا(س) را معنا کنیم. با توجه به این میزان از معنا، معنای حدیث من عرف فاطمه حق معرفتها فقد ادرک لیله القدر اینطور می‌شود. کسی که بتواند حضرت زهرا(س) را از بین زنهای مختلف تشخیص دهد ـ این می‌شود علم ـ و علاوه بر آن راههای وصل شدن به حضرت زهرا(س) و انتفاع از حضرت زهرا(س) را بلد باشد و سپس عملاً از این راهها به سوی ایشان حرکت کند تا به ایشان برسد و از ایشان انتفاع ببرد، چنین شخصی "شب قدر" را درک کرده است. می‌گوییم: خب اکنون می توان گفت که یک مقدار به معنای این حدیث نزدیک شده‌ایم. بله چون حضرت زهرا(س) در شب قدر نازل می‌شوند. اگر کسی می‌تواند راههای وصل شدن به ایشان را بشناسد و از آن راهها حرکت کند، مسلماً به شب قدر راه پیدا خواهد کرد. اینکه می‌گوئیم: "راه پیدا خواهد کرد" بیانگر این موضوع است که ما در مجموع به معنای معرفت نزدیک شده‌ایم. خب، اکنون این معنا را در آیه 93 سوره نمل بیاوریم. در این آیه خداوند می‌فرماید: وَ قُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ سَیُریکُمْ آیاتِهِ فَتَعْرِفُونَها یا رسول الله! حمد خدا را بجا بیاور، ما به زودی آیات را به شما نشان می‌دهیم تا شما نسبت به آنها معرفت پیدا کنید. "آیه" یعنی "ماجرای بسیار عظیم و عجیب"، لذا خداوند در حوالی ظهور امام زمان(عج) ماجراهای بسیار عظیم و عجیب را جاری می‌کند. این را نیز عرض کنیم که در احادیث مربوط به حوالی ظهور امام زمان(ع)، هم نزول عیسی(ع) "آیه" شمرده شده و هم آمدن دجال به عنوان "آیه" مطرح گردیده است. پس "آیه" الزاماً به معنای ماجرای مثبت نیست. بلکه "آیه" یعنی ماجرای بسیار عظیم و عجیب. جملات قرآن هم "آیه" نامیده شده است. و این بدین معنی است که آیات قرآن جملاتی بسیار عظیم و عجیب می‌باشند. بله، واقعاً آیات قرآن و جملات قرآن اینطور است. بله به زودی در حوالی ظهور امام زمان(عج) ما آیات را به شما نشان می‌دهیم یعنی ماجراهای بسیار عظیم و عجیب را به شما نشان می‌دهیم تا معرفت پیدا کنید. یعنی اولاً "ببینید"، ثانیاً "متوجه شوید" که این ماجراها عادی نیست، ثالثا در فضای این آیات، شما "راههای نابودی باطل و احقاق حق را بشناسید". راههای پس زدن موانع و رسیدن به امام زمان(عج) را بشناسید و سپس از آن راهها "حرکت" کنید و "وصل" شوید.