تبلیغات
نورالزهرا ( س ) - معرفت امام زمان ( عج ) قسمت نهم
نورالزهرا ( س )

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : مجید جعفری

آخرین پست ها

لینکدونی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

معرفت امام زمان ( عج ) قسمت نهم

خب، اکنون این معنا را در حدیث مربوط به امام زمان بگذارید در این صورت معنای حدیث به این صورت است: کسی که نسبت به امام زمان(عج) معرفت پیدا کند، در اینصورت دیگر دیر و زود شدن ظهور برای او فرقی نمی‌کند. با توجه به این معنا می‌گوییم: بله. کسی که "عالم" به امام زمان است، "مهتد" نسبت به امام زمان است، یعنی کاملا مسیرهای وصل شدن و انتفاع را می‌شناسد، کسی که علاوه بر عالم و مهتد بودن، "عامل" هم هست و واقعاً از آن مسیرها حرکت می‌کند و علاوه بر آنها "واصل" است و علاوه بر واصل بودن، "بهره برنده" است، چنین شخصی پیوسته در حال بهره بردن و استفاده کردن از امام(ع) است. چنین شخصی از "امام" استفاده می‌کند و از "جانب امام(ع)" استفاده می‌رساند.

اما آیا می توان گفت: چنین شخصی دیگر چه نیازی به ماجرای ظهور دارد، عرض می کنم: این معنا هنوز کامل نیست و باید مرحلة بالاتری از معنا را مطرح کنیم.به عبارت دیگر: اینکه شخص "عالم" باشد، "مهتد" باشد، هدایت شده باشد، "راههای رسیدن و انتفاع را بلد" باشد، "عامل" باشد، "واصل" باشد یعنی از بهترین مسیر پیش برود و به مقصد برسد و علاوه بر اینها "بهره ببرد"، دلیل نمی شود که او نیاز به ماجرای ظهور نداشته باشد و دیر و زود بودن ماجرای ظهور برای او فرقی نکند. چنین شخصی با تمام این احوال هنوز یک خصوصیت کم دارد که اگر آن را هم داشته باشد، در آن صورت دیر و زود شدن ظهور برای او فرقی نمی‌کند و آن خصوصیت این است که شخص "مجرا" باشد. خب اکنون شما که مشتاق امام زمان هستید این خصوصیات را برای خودتان بگذارید و ببینید که آیا در این صورت، دیر و زود شدن ماجرای ظهور برای شما فرقی می‌کند یا نه؟ اینکه امام(ع) را بشناسید، راههای رسیدن به امام زمان و یا انتفاع از امام زمان را بلد باشید، در مرحله سوم از آن راهها حرکت کنید و به امام(ع) وصل شوید و از امام(ع) انتفاع ببرید، و علاوه بر اینها از جانب امام(ع) بهره برسانید، به عبارت دیگر شما یک مسیر را رفته‌اید و بهره برده‌اید و اکنون باید در مسیر برگشتتان خاصیت برسانید، شما که راه را بازکرده‌اید و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوئیم، راهی را که خدا برای شما باز کرده، مجرایی برای بهره بردن و بهره رساندن باشد یعنی هم از این مجرا بهره ببرید و هم از این مجرا برای دیگران بهره بیاورید. این راه را خدا برای انسان باز کرده است زیرا معرفت را خدا بر انسان جاری می‌کند. ما احادیثی داریم که حاکی از این است که معرفت را خدا جاری می‌کند. معرفت اکتسابی نیست. خدا راه را باز می‌کند و انسان باید قبول کند، انسان باید اهل معرفت شود....